ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

سال 1395 سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گرامی باد

پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری در مجاورت نزدیکترین نقطه کوه به دریا

شاه منصوریان گفت: مشکلی که اکنون از سوی  اداره آب و فاضلاب شهری و دایره حقوقی اش در استان  مازندران به بهانه ملی بودن طرح  با آن دست به گریبان هستیم این است که  به نظر می آید که نوعی اعمال  زور و تحمیل جهت  احداث این پروژه به مردم  روستاهای منطقه  در حال انجام است.

ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، رسول شاهمنصوریان رییس شورای اسلامی روستای طالش محله فتوک رامسر در حاشیه تجمع اعتراض آمیز  اهالی روستاهای طالش محله فتوک ، شاهمنصور محله ، حیدر محله ، توبن و دریاپشته  ، لپاسرک به سبب اعلام نارضایتی  خویش در راستای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری  در روستای طالش محله فتوک و دریاپشته در مصلی رامسر  ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: سخنم را  با فرمایشات حضرت امام که در روز های اول انقلاب ایراد کردند شروع می کنم.که فرمودند :”من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم.
 وی افزود :  در هیچ کجای  فرمایشا ت   و رفتار امام راحل نشانی از زور و تحمیل نبود. 
 شاهمنصوریان اضافه کرد:  مشکلی که اکنون از سوی  اداره آب و فاضلاب شهری و دایره حقوقی اش در استان  مازندران به بهانه ملی بودن طرح  باآن دست به گریبان هستیم این است که  به نظر می آید که نوعی اعمال  زور و تحمیل جهت  احداث این پروژه به مردم  روستاهای منطقه  در حال انجام است. 

IMG_0018 (Копировать)

  رییس شورای اسلامی طالش محله فتوک ضمن بیان این مطلب که به نمایندگی از مردم منطقه  و شورای اسلامی روستاهای ذکر شده ، مشکلات را بازگو می کند ، تصریح کرد : نگرانی ما بواسطه  تمامی پروژه های نیم کاره  شهرستان  رامسر چون سد میجران و پروژه کنار گذر ساحلی  و غیره  است که بدلیل کمبود اعتبار به صورت  نیمه کاره به حال خود رها شده است. 
 شاهمنصوریان ادامه داد : احداث  سد میجران علاوه بر اینکه  مردم آن منطقه را با مشکلاتی از قبیل حریم ساخت با سد که حدود ۳ کیلومتر از هر طرف تعریف شده مواجه کرده است  و هیچ ارگانی  نیز جوابگوی مشکلات بوجود آمده برای مردم منطقه نیست. 
 وی گفت :  متاسفانه احداث این سد نه تنها مشکلی از مردم  منطقه حل نکرد  بلکه آب شرب شهرستان  نیز با توجه به پر باران بودن شهرستان از  نخستین روزهای سال تا اواخر شهریور در بیشتر ساعات  گل آلود بوده که برخی اوقات نیز  منجر به قطعی آب شرب شهرستان می شود. 

 وی گفت : در اصل هفتم قانون اساسی، شوراها ی اسلامی  بعنوان ارگان تصمیم گیری در کنار دیگر نهادهای کشور  شناخته شده ولی در تصمیم گیری جهت احداث چنین پروژه عظیمی با هیچیک از اعضای  شوراهای  اسلامی  روستاها ی منطقه مشورت نشده است و در جلسات متعددی که بابت این پروژه برگزار شد فقط یکبار بطور رسمی در آن جلسه دعوت شدیم .مگر منطقه ای که قرار است چنین پروژه ای در آن  احداث شود شورا یا دهیار ندارد که مسئولین خودشان جلسه می گذارند و بعد برای مردم روستا تصمیم گیری می کنند؟ 

IMG_0019 (Копировать)
 شاهمنصوریان خطاب به مسئولین  افزود : روستائیان منطقه غرب رامسر باور دارند که شهرستان بایستی به سیستم تصفیه فاضلاب شهری مجهز شود ولی این سؤال برایشان ایجاد  شده است که چرا فاضلاب شهری و تأسیساتش در منطقه مزرعی و کشاورزی روستا  بایستی ایجاد شود ؟مگر مسئولین امر اذعان ندارند که   این طرح هیچگونه آلودگی زیست محیطی نداشته و حریم ندارد و مشکلی برای مردم منطقه پیش نمی آید؟ و آدرس هم می دهند که  در فلان  محل اجرا شده و … پس چرا با این توصیفات این پروژه را در منطقه شهری که موارد مشابه چنین زمینی در شهر زیاد  است ،اجرا نمی کنند و زورشان فقط به مردم ضعیف روستا می رسد.؟ 
 این مقام مسئول بیان داشت : مسئولین محترم جهاد کشاورزی و روستایی چرا حمایت نمی کنند ؟ چرا هیچ  گونه  عکس العملی انجام نمی دهند  در حالیکه  وقتی بنای آن کشاورز زحمتکش که بابت ساخت یک انباری ۳×۳ در همین منطقه مورد بحث، جهت قراردادن ادوات کشاورزی و استفاده از آن در روز بارانی توسط مأمورین آن اداره تخریب می شود  و به شوراهای منطقه طی ابلاغی اعلام می دارند (در تاریخ  ) که با توجه به اهمیت اراضی زراعی در تأمین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی در محصولات اساسی و خروج این اراضی از مسیر بهره وری کشاورزی که سبب کاهش سطح تولید محصولات زراعی می شود.لذا جهت جلوگیری و معرفی افرادی که اقدام به دیوارکشی یا تبدیل اراضی شالیزار به باغ و یا صدور هر گونه مجوز یا موافقت با تبدیل اراضی (خصوصاً شالیزار به باغ می کنند) اقدام فرمایند. 

unnamed

وی گفت : پس چطور است  که جلوی تغییر کاربری از شالیزار  به باغی را می گیرند و حتی اجازه این کار را به کشاورز منطقه نمی دهند و نسبت به این موارد سختگیری می کنند ولی ۳ هکتار زمین که قرار است گنداب شود و تخریب کنند به راحتی از کنارش می گذرند؟  شاهمنصوریان اذعان داشت : در تاریخ ۱۵/۴/۹۳ آقای مهندس محمد پور. مدیر  آبفای شهرستان رامسر در هفته نامه موج شمال  طی مصاحبه ای بیان داشتند که “که کیفیت پساب به استانداردهای لازم جهت استفاده برای کشاورزی و تخلیه به محیط زیست و همچنین تجهیزات کامل حذف و تصفیه به جهت پیشگیری از هر گونه مزاحمت برای ساکنین اراضی مجاور می باشد” با این وصف اگر مزاحمتی برای ساکنین مجاور این طرح ایجاد نمی شود چرا اصرار به کشاندن طرح در این منطقه را دارند اگر شیب زمین و توپوگرافی منطقه را بهانه دارند! که با پمپاژ می توان به هر قسمت  از شهر هدایت کرد. همانطوریکه طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان شدنی است پمپاژ فاضلاب به هر منطقه شهر هم شدنی خواهد بود!! 
 رییس شورای اسلامی طالش محله فتوک رامسر ضمن تبیین جایگاه والای شوراها در نظام مدیریتی کشور  گفت :  جایگاه شوراها ی اسلامی  با توجه به اینکه از پشتوانه عظیم رأی مردمی برخوردار  است و این پشتوانه عظیم در سه سند الهی در سوره شورا و در کلام خداوند ۲- در سند ملی در قانون اساسی در ۷ اصل ۳- سند اجتماعی با آرای عمومی و برگزاری انتخابات،  که اتکا به رأی مردم دارند. 

unnamed (1)

 وی افزود : جلب رضایت مردم یکی از شاخصه های اصلی سنجش و کارآمدی و رشد یافتگی نظام اسلامی محسوب می شود، حال سؤال اینجاست چرا …؟ بعضی مدیران ناکارآمد و بی تعصب به نظام (که خون بهای هزار شهیداست ) در مقابل خواسته های بحق مردم زحمتکش و کشاورز که به ایشان مراجعه می شود همچنان نارضایتی را در جامعه رواج می دهند. تا کی حلقه های زنجیر بهم پیوسته وحدت و همدلی مردم غیور و همیشه در صحنه و شهید داده را پاره کنند و ما نظاره گر باشیم؟ 

 شاهمنصوریان گفت : آقای مسئول بفرض اینکه زمین های منطقه را به بالاترین قیمت خریداری کردید ، اما آیا افرادی که در حریم این گنداب قرار می گیرند حق شهروندی و حیات  ندارند، مشکلات این افراد را چه کسانی  پاسخ گو خواهند بود؟ 
 وی خطاب به فرماندار شهرستان رامسر گفت : جناب مهندس سروری فرماندار محترم: در جلسه ای که با حضور جنابعالی و مسئولین آبفای شهر و استان  مازندران و شوراهای منطقه در فرمانداری برگزارشد  ، تصمیم بر این امر گرفته شد ،که پیمانکاران این پروژه که شرکت مهاب قدس  است نمونه طرح اجرایی را برای شورای اسلامی  بخش مرکزی  شهرستان رامسر  ارسال و از این طریق به شوراهای منطقه  نیز داده شود ولی با پیگیری های انجام شده توسط اعضای شورا، هیچ اقدامی جهت اجرای این بند انجام نشد تا شوراهای منطقه بتوانند نسبت به تحقیق یا معرفی مهندس مشاور طرح اقدام کنند.


unnamed (2) 
 وی ادامه داد : جناب فرماندار؛ دومین  تصمیم این جلسه این بود که شورا های منطقه در مکانهایی که چنین پروژه هایی احداث شده  بازدید کنند و طی گزارشی مکتوب یا به صورت  نمایش تصویری ،معایب یا مزایای طرح را به عنوان معتمدین روستاها جمع آوری کنند  ولی از طرف مسئولین امر عنوان شد که اگر گزارشی تهیه شود و طی گزارشی مشکلاتی برای مردم مناطق اجرا شده پیش آمده باشد باز هم نسبت به احداث این پروژه به اصطلاح ملی اقدام خواهیم کرد. 
 وی اظهار داشت :حال این سؤال پیش می آید با توجه به اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب  سال جاری  سال اقتصاد و  فرهنگ با عزم ملی و  مدیریت جهادی نامگذاری شده آیا  چنین پروژه ای  با این وسعت در منطقه ای که آسیب پذیر ترین قشر جامعه در این منطقه سکونت دارند و سالیان سال در این زمین ها کار کرده و قوت لایموتشان را از این طریق تأمین می کنند از طرف مسئولین شهرستان بایستی  مورد  بی مهری قرار  بگیرند. 

فرماندار رامسر: جلسه عمومی با مردم این روستاها خواهم گذاشت/همواره مدافع حقوق حقه مردم هستیم و برای رفع نگرانی و دغدغه آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد

 بر اساس این گزارش فرماندار شهرستان رامسر نیز در جمع تجمع کنندگان گفت : پروژه تصفیه خانه شهرستان رامسر طرحی   ملی بوده  و با اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت بانک توسعه اسلامی قرار است که انجام شود. 
حسین شعبان سروری افزود : بزودی جلسه ای عمومی در مسجد طالش محله فتوک با حضور مدیر کل آب و فاضلاب شهری و مدیریت آب و فاضلاب  شهری رامسر ، کارشناسان پروژه و دیگر عوامل مرتبط می گذاریم تا ضمن ارائه طرح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری  برای مردم  ، این اعتماد را با دلایل و مستندات لارم به آنان بدهیم که این پروژه با رعایت استانداردهای بروز و مدرن ساخته خواهد شد و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی برای مردم  در بر نخواهد داشت. 
وی گفت : ما همواره مدافع حقوق حقه مردم هستیم و برای رفع نگرانی و دغدغه آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

موقعیت مکانی روستا